Kundeservice

Åpningstider kundeservice

Mandag – fredag: 0800 – 1600
Lørdag – søndag: stengt

Vi oppfordrer deg til først å søke på gulvbutikken.no for å se om du finner svar på spørsmålet ditt der. Det vil alltid være ditt raskeste alternativ.

Benytt e-post: post@gulvsliperen.no

Normal svartid på e-post er innen 48 timer eller første arbeidsdag etter helligdag m.m.

Kontaktinformasjon

Johansen & Sønn gulvsliperi AS
Vidars gate 2
0452 Oslo

E-post: post@gulvsliperen.no
Telefon: 45 11 16 65 (man-fre kl. 08 – 16)

Selskapet er registrert i Brønnøysundregisteret med org. nr: 996 931 935 MVA

Frakt og levering

Sending til utlandet

Per dags dato sender vi ikke ordre utenfor Norge.

We do not ship orders internationally

Fraktpriser

Vi har valgt å sette en flat lav takst på frakt for å gjøre dette så enkelt som mulig for deg.

Bestiller du for over 1000 kr får du gratis frakt. De aller fleste forsendelser går med Posten, mens tyngre ordrer sendes med fraktfirma som det opplyses om nærmere ved kjøp.

Sporingsnummer

For å spore pakken din kan du benytte sporingsnummeret som blir sendt til deg på sms idet pakken registreres mottatt på Posten.

Leveringstider

Er varen på lager hos oss tar det ikke lang tid før bestillingen er pakket og sendt.

Varer som er på lager leveres normalt fra oss til posten på 1-3 dager.

Leveringstidene varierer også på hvor du befinner deg i landet. For eksempel vet vi at sendinger til Nord-Norge ofte kan ta 3-5 arbeidsdager med posten.

Hvis vi ikke har varen på lager må den bestilles inn fra leverandør og leveringstiden kan variere.

Forsinkelser kan forekomme.

Garanti og retur

Garanti

Alle varer hos oss selges med reklamasjonsrett i henhold til kjøpsloven. Husk at faktura må sendes inn ved reklamasjon. Vi har ingen garanti utover kjøpsloven med mindre annet er opplyst i produkttekst.

Retur

Hvis du ønsker å bruke angrefristen din på en ordre du har bestilt må du sende varene tilbake i uåpnet og original emballasje. Fraktkostnadene ved retur må dekkes av kunden. Du må også huske å sende med en kopi av faktura, utfylt standard angrerettsskjema (angrerettskjema laster du ned her), samt et skriv som forklarer at du vil benytte din angrefrist.

MERK: Gulvsliping og -behandling er en tjeneste som spesiallages for deg etter dine valg, og du har ingen angrerett på disse tjenestene selv om du har bestilt dem på våre nettsider.

Så snart vi har mottatt varen med angrerettsskjema og de nevnte dokumentene, vil vi refundere beløpet du betalte direkte tilbake til betalingskortrt du benyttet da du kjøpte varene i vår nettbutikk. Varer som returneres skal være ubrukt og i original emballasje. Hvis varen har blitt modifisert av kunden slik at varen ikke kan selges som ny, gjelder ikke angreretten.

Normal behandlingstid fra vi har mottatt sendingen er 2-4 dager. I høysesongen kan behandlingstiden være opptil 5-7 dager. Når en retur er ferdig behandlet vil du få tilsendt en e-post fra oss med hvilke varer du har returnert og verdien for dem.

Vi anbefaler at du bruker Posten sin Norgespakke når du sender varer i retur. Dette gir deg mulighet til å spore pakken i etterkant. Varer som blir sendt tilbake med andre metoder sendes på eget ansvar.

Retur som blir sendt tilbake med postoppkrav vil ikke bli hentet.

Ved retur i forbindelse med reklamasjon/garanti skal retur avtales med oss på forhånd. Dette er på grunn av at ikke alle leverandører krever varen i retur. Når det er en mulighet til å reparere produktet vil dette bli gjort av ansvarlig leverandør. Hvis ikke vi erstatte produktet med ny vare av samme type. Skulle varen være utgått vil vi kontakte deg for å bli enige om et alternativt produkt. En vare som skal reklameres på må ikke brukes etter at feil er oppdaget.

Angrerett

Du har rett til å benytte deg av angrerretten innen 14 dager fra du har mottatt varen uten å oppgi noen grunn for dette. For å benytte angreretten må du kontakte oss via e-post post@gulvsliperen.no. Der må du på en utvetydig måte gi beskjed om at du ønsker å gå fra avtalen. Du kan benytte angrerettskjema du får ved utsending av ordrebekreftelse, men det er ikke obligatorisk. For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender melding om at du vil benytte deg av angreretten før angrefristen utløper.

Virkningene av angreretten
Dersom du går fra denne avtalen skal vi tilbakebetale alle betalinger som vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste standardleveringen vi tilbyr), uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag vi mottar melding om din besluttning om å gå fra denne avtalen.

Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen.

I alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen.

Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake, eller til du har lagt frem dokumentasjon på av varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som intreffer først.

Du må returnere varene eller levere dem til oss, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du har underrettet oss om at du ville gå fra avtalen. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt.

Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene.

Du er ansvarlig bare for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.

Salgsbetingelser

Generelt

For å kunne handle hos oss må du være fylt 18 år. Hvis du er under 18 år kan du handle varer med postoppkrav. Du har også mulighet til å la dine foresatte eller en annen myndig person foreta bestillingen for deg.

Levering

Per i dag leverer vi kun varer til Norge og ikke til Svalbard og andre norske fjerntliggende områder. Vi sender så langt som mulig pakker med Posten/Bring.

Bestillingsprosess

Din ordre er bindende når ordren er registrert i vårt system. Ønsker du å annullere ordren må du ringe oss umiddelbart etter bestilling. Vi kan ikke garantere at avbestillinger gjort via e-post blir registrert tidsnok, ettersom vi jobber hardt med å  sendt ut bestillingene så raskt som mulig. Hvis ordren blir sendt kan du benytte deg av angreretten. Returfrakt må dekkes av kunde.

Du vil motta en e-post med oversikt over din ordre som bekreftelse på din bestilling. Det er viktig at du leser gjennom bekreftelsen slik at du ser at den er i overensstemmelse med din bestilling. Du vil så motta en SMS fra Posten når de har registrert pakken, der finner du også sporingsinformasjon.

Opplysninger i nettbutikk

Vi gjør vårt ytterste for å vise korrekt informasjon angående våre salgsvarer i nettbutikken. Vi må i midlertid ta forbehold om at bilde-/ skrive-/ trykkfeil kan forekomme. Slike feil kan føre til at vi ikke kan levere i henhold til feilinformasjon i nettbutikk eller markedsføring. Ellers forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre eller deler av den dersom varen du ønsker er utsolgt. Ved slike situasjoner vil du få melding om dette på e-post.

Priser

Våre priser er inkludert merverdiavgift. Totalprisen inkludert frakt kan du se når du går til kassen.

Betaling

Hos oss kan du velge å betale med Visa eller Mastercard via den sikre betalingsløsningen Stripe. Vi gir ikke kreditt til privatkunder.

Levering

Har vi alle varer på lager sendes bestillingen så fort som mulig fra vår distributør i Oslo, vanligvis innen 1-3 dager. Leveringstiden med Postens servicepakke er på 1-5 arbeidsdager avhengig av hvor du bor i landet. Vi må imidlertid ta forbehold om feil i lagerstatus.

Retur

Du må selv dekke returkostnadene for produkter du kjøper hos oss ved bruk av angrerett og bytte. Kostnadene for retur finner du ved å gå inn på postens nettsider her.

Ved retur anbefaler vi at du benytter deg av postens servicepakke da det er en rimelig måte å sende pakker på med sporingsnummer. Du har selv ansvaret for retursendingen frem til vi mottar den.

Angrerett

Du har 14 dagers angrerett fra datoen du mottar pakken. Dersom du går fra denne avtalen, vil vi tilbakebetale alle innbetalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene, uten unødig opphold fra den dagen vi mottar returen din.

Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen.

Du vil ikke bli pålagt noe gebyr for tilbakebetalingen.

Vi kan holde tilbake betalingen til vi har fått varene tilbake, eller til du har lagt frem dokumentasjon på at varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som intreffer først.

Du må returnere varene eller levere de tilbake til oss, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du har underrettet oss om at du vil gå fra avtalen. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt.

Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene.

Du er ansvarlig for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.

Salgspant

Vi tar salgspant i utleverte varer inntil kjøpsummen inkludert eventuelle påløpte renter og gebyrer er betalt i sin helhet.

Bruk av cookies

Vi bruker tre ulike cookies for å sørge for at viktig funksjonalitet på våre nettsider vil fungere og gi deg mulighet til å handle hos oss:

  • woocommerce_cart_hash
  • woocommerce_items_in_cart
  • wp_woocommerce_session_

De to første inneholder informasjon om handlekurven og hjelper nettbutikken vår til å vite når innholdet i handlekurven endres av deg. Den siste cookien inneholder et unikt nummer som blir autogenerert for hver kunde for å koble riktig handlekurv i databasen til riktig kunde. Ingen av cookiene inneholder personlig informasjon.

Personvern policy

Informasjonen vi får fra deg deles ikke med andre, men brukes kun for å gi deg en best mulig handleopplevelse. Det betyr at vi benytter informasjonen for å kunne ta betalt og sende deg varene dine. Du kan også, om du har opprettet konto hos oss, logge deg inn i nettbutikken på et senere tidspunkt og se informasjon om dine tidligere kjøp.

Vår betalingsløsning er levert av Stripe. Informasjon om betalingskort legges direkte inn i Stripes betalingssystem i betalingsprosessen, og informasjonen er aldri innom våre servere. Her kan du lese mer om Stripe sine krypteringsløsninger og sikkerhetsrutiner.

Våre nettsider https://gulvbutikken.no er kryptert med SSL, se etter hengelås-symbolet i din nettleser.

Som kunde vil du få e-post og SMS fra oss i forbindelse med dine ordre og oppfølging av disse, for eksempel i form av opplæring i bruk av produkter, viktige og/eller nyttige beskjeder fra produsenter o.l.

Vi kommer en sjelden gang til å sende deg en e-post med sesongtilbud eller informasjon om nyheter – maksimalt 6 ganger i året. Nederst i alle e-poster fra oss vil du finne en avmeldingslenke. Det siste vi ønsker er å sende deg informasjon du ikke har behov for eller ikke ønsker.